ד"ר עמנואל נבון: "פוטין לא מזהה חזית מערבית מאוחדת"

ישראל רובין No Comments on ד"ר עמנואל נבון: "פוטין לא מזהה חזית מערבית מאוחדת"

בראיון ב"מהדורת הבוקר" התארח ד"ר עמנואל נבון, מומחה ליחסים בין לאומיים באוניברסיטת תל אביב אצל בצלאל קאהן ודוד חכם על ההיגיון במהלכים של פוטין: הוא יודע שהמערב – ברית נאט"ו – לא תצא למלחמה בשביל זה. הוא גם יודע שסין בוחנת את האמריקאים בטיוואן והאיראנים במשא ומתן בווינה"

צילום: באדיבות המצולם
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ד"ר עמנואל נבון, מומחה ליחסים בין לאומיים באוניברסיטת תל אביב שוחח עם בצלאל קאהן ודוד חכם ב"מהדורת הבוקר": "פוטין רוצה להשתלט שוב על אוקראינה או לפחות על החלקים המזרחיים של אוקראינה איפה שיש ריכוזים של אוכלוסייה רוסית והוא רוצה בעיקר גם לנסות ולהפרידה בין מדינות נאט"ו המדינות המזרחיות למדינות המערביות כדי לגלגל את הגלגל אחורה של הצטרפות של כל המדינות האלו לברית נאט"ו".

"הוא מזהה הזמנות לעשות את זה כי הוא יודע שהמערב – ברית נאט"ו – לא תצא למלחמה בשביל זה. הוא גם יודע שסין בוחנת את האמריקאים בטיוואן והאיראנים במשא ומתן בווינה" הוסיף נבון בניתוח העובדות.

"זה הרבה שנים שהוא מתכנן את זה, ב-2014 הוא כבר סיפח את חצי האי קרים. בשנת 2006 כשהיו כבר מגעים עם אוקראינה להצטרף לנאט"ו הוא התנגד לזה בתקיפות וכלן זה לא חדש. אני חושב שהוא הגיע למסקנה שבתקופה של טראמפ זה לא היה זמן טוב לעשות את זה, אבל היום כשגם מבחינתם אירופה אין יותר את מרקל בגרמניה. הקנצלר החדש לא בדיוק בולט, בצרפת יש בחירות עוד חודשיים. הוא לא זיהה כאן חזית מערבית מאוחדת".

"פוטין כבר ביצע את האיומים שלו בעבר" אומר נבון והוסיף: "אבל כאן אם הוא באמת חוצה את הרוביקון זה יעלה לו ביוקר כי אף אחד לא יצא למחמה עם מעצמה גרעינית אבל מצד שני הסנקציות המערביות מכאיבות מאוד ולכן אני לא משוכנע בכלל שהוא מתכוון לחצות את הרוביקון".



0 תגובות